niedziela, 19 kwietnia 2015

Reklamacja mebli w Ikea - jak nam poszło?



Meble w naszym domu miały być w spokojnych, uniwersalnych kolorach. I są…prawie wszystkie białe, tak się zdarzyło. Polecam – w ogóle nie widać kurzu! W łazience natomiast żadnych plam z pasty i zacieków z samej wody.
No właśnie – zestaw mebli łazienkowych Hemnes całkiem mnie zadowalał, póki po dwóch latach użytkowania ich przez dwie osoby (okresowo przez trzy) nie zauważyłam pęknięć i łuszczenia się forniru. I to w miejscach, które nie były narażone bezpośrednio na wodę, a tylko na samą wilgoć.
Pobłogosławiłam swoją kartę Ikea, bo przecież nie zachowałam paragonu sprzed dwóch lat, zresztą paragony z Ikea są bardzo blade i nie wytrzymują presji czasu. Okazało się, że nie musimy demontować mebli i wozić ich do oceny, bowiem ekipa firmowa sama do nas przyjedzie (100km w jedną stronę). Przyjechali w dokładnie umówiony dzień i na określoną przez  nas godzinę. Zrobili zdjęcia, a po dwóch dniach otrzymaliśmy sms z akceptacją reklamacji. Mogliśmy wymienić wadliwe meble na identyczny zestaw lub na inny wybrany.
W Ikea wyboru wielkiego nie ma, postanowiliśmy jednak tym razem zaszaleć z kolorem i wybraliśmy zestaw God Morgon w ciemnym turkusie. Ponieważ zdecydowaliśmy się na szerszą szafkę pod umywalkę, wymieniono nam też samą umywalkę. A ponieważ jedynym nie pasującym elementem była w tym momencie szafka narożna, tę też przywieziono nam nową do kompletu. Dopłaciliśmy tylko za wybrany zestaw mebli ekipie, która przywiozła i zamontowała je. Rozmontowaniem starego zestawu zajął się mój mąż, z czystej uprzejmości, choć to też należało do obowiązków ekipy. I dobrze się stało, bowiem panowie okazali się strasznie powolni w swojej pracy, być może ze względu na swoją zegarmistrzowską precyzję. Jeden pan zaglądał nawet do wywierconych dziurek – a nuż coś się w nich ukryło niepożądanego?
Zamontowanie trzech elementów (szafka narożna, szafka pod umywalkę i umywalka) zajęło im… trzy godziny! Kran i lustro z oświetleniem wziął na siebie mąż, w przeciwnym razie nie rozstalibyśmy się z panami aż do północy.
Nowe meble wizualnie bardziej mi się podobają, jednak widać na nich momentalnie bryzgi z beztroskiej toalety mojego syna. Szklana półka i lustro są umieszczone niżej niż poprzednie, więc mogłabym je czyścić co drugi dzień. W tej kwestii zaszkodziłam sobie, ale generalnie jestem bardzo zadowolona z tak eleganckiego załatwienia sprawy przez Ikea. Zapunktowali u mnie i nadal będę tam kupować, chociaż szufelki na śmieci mają koszmarne…





8 komentarzy:

  1. No prosze,jaki swietny serwis. Co duza firma o ustalonej renomie, to duza firma! A panowie pewnie mieli placone za godzine, dlatego tak sie guzdrali. Swietne te turkusowe mebelki. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że raczej firma wymaga od nich precyzji. A że niektórzy nie potrafią zrobić dobrze i szybko, stąd to tempo.

      Usuń
  2. W sumie to właśnie takie sytuacje świadczą o klasie firmy. Dobrze to o nich świadczy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też mam doświadczenia z reklamacją w Ikea na plus. Kupiłam fotel , pięknie zapakowany ,prosto ze sklepowej półki po czym w domu okazało się ,że jest to fotel z ekspozycji, brudny z wytartymi oparciami. Pojechałam do sklepu z zamiarem zrobienia karczemnej awantury ...ale okazało się ,ze fotel zostanie wymieniony "od ręki" i dodatkowo zostaną zwrócone koszty dojazdu do sklepu :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Wizualnie, masz na myśli? Bo chyba się nie cieszysz, że mam więcej pracy z tymi meblami...

      Usuń
  5. Dobrze wiedzieć, że tak fachowo załatwiaja sprawy:))
    Fajne oba te zestawy... Ten biały bardziej retro:))

    OdpowiedzUsuń